luni, 29 august 2011

Poveste - The Great Rift Valley

Povestea spune asa: “Acum multe milioane de ani, in urma unui mare cutremur (parca), relieful acelei zone s-a modificat, astfel muntii au iesit din pamant (??) si s-au inaltat spre cer, atat de sus, incat norii si soarele nu au mai trecut dincolo de acestia. Cu timpul ceea ce se afla dincolo de munti, acea zona verde plina odinioara de copaci, flori etc., a inceput sa se usuce. Maimutele nu mai aveau copaci in care sa se catere, si astfel au inceput sa paseasca in 2 picioare, constatand astfel ca se deplaseasa mai repede si toate cele sunt mai usoare de facut din aceasta pozitie. Intr-un final, maimutele evaluate s-au intalnit cu cele ce traiau in copacii, si se uitau foarte ciudat unii la altii. The end!”
Cu astfel de povesti se prezinta burlacul la mine, bineinteles, explicate mai in detaliu si cu o seriozitate invidiata de oricine, iar eu credula am picat in plasa. Mi se parea incitanta povestea in acel moment de mica betie,  iar mintea mea deja isi imagina peisaje, maimute umblaretze si munti rasariti din te miri ce. Bine, nu mi-a confirmat ca a facut misto de mine, dar am cautat pe net detalii despre aceasta Vale, si nimic din ceea ce am gasit, nici o legenda, nici un basm nu seamana cu ceea ce a insirat burlacul sambata noapte la un pahar de bere/vin in balconul Kimbozaurului.  Ma mir cum de l-am crezut, pentru ca 80% din lucrurile ce le scoate pe gura (bine, da, marea majoritate atunci cand vorbeste cu mine), sunt povesti cu zane sau cine stie ce lucruri neimaginabil de marete facute/experimentate de el.
Asadar, voi ce ziceti, nu merita acest burlac de neatins o dulce razbunare? Da, stiu ca sunteti de acord cu mine, cum ca merita, dar ce idei aveti, ca eu sunt in pana de asa ceva? Astept propuneri :D



Ps: In poveste este vorba de Great Rift Valley, din Kenya (Africa). Mai jos aveti cateva detalii. Chiar impresionant. Sunt atat de mandra ca am invatat ceva nou si astazi..

          - Numele de Rift Valley i s-a dat in secolul XIX de catre exploratorul britanic John Walter Gregory;
         - Are aproximativ 6400 kilometri in lungime; se intinde din Liban, in Orientul Mijlociu , pana in Mozambic , in Africa de Sud;
         - Este singura “trasatura” geografica ce se vede din spatiu, cat si cea mai mare “cicatrice” de pe suprafata pamantului;
         - S-a format acum mai bine de 20 de milioane de ani, cand scoarta Pamantului a inceput sa se despice;
        - Lava ce a tasnit din adancuri a format unii din cei mai mari vulcani stinsi de pe Terra, printer care si muntele Kilimanjaro din Tanzania;
-   - Riftul care s-a laţit a deprins Arabia Saudita de Africa şi a format Marea Roşie;
-       - Astazi,  Rift Valley se mareste in continuare, ajungandu-se intr-un final la desprinderea Cornului Africii de restul continentului, formandu-se astfel o insula foarte mare;
-       - Sursa bogata de fosile, ce a permis studierea evolutiei umane;
          - Descoperirea lui “Lucy”;

Detalii mai multe gasiti aici si aici.
Pin It

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu