marți, 14 august 2012

The Hunger Games

* This review contain spoilers *
Ma las greu prostita sa ma uit la filmele recomandate de Kimbo. Nu de alta, dar nu suntem deloc pe aceeasi lungime de unda cand vine vorba de genul filmelor preferate. El merge mult pe actiune, thriller, istoric chiar, eu in schimb prefer comediile romantice, ca doar nu degeaba in buletin la sex scrie F.
Dar cum aseara eram in pana de seriale, ca doar ce am terminat Breaking Bad, si cum nu am mai vazut de ceva vreme un film artistic, am zis hai sa ma sacrific si sa ma uit.
Asadar, IMDB-ul zice despre film asa:
Ratings: 7.5/10 from 177,652 users Metascore: 67/100
Reviews: 1,310 user | 460 critic | 44 from Metacritic.com
Nota data de userii IMDB este destul de mare, dar metascore-ul este ok, in jurul notei respective ma invart si eu.
Filmul este dragut, pentru atunci cand nu ai altceva de vizionat.
Idee originala, actori ok (inca ma intreb daca pustoaica din rolul principal este cea din Narnia, bine, varianta majora, dar si in ce filme a jucat pustiul blond, de asemenea foarte cunoscut - mi-e lene sa caut pe net ca sa ma lamuresc), actiune si suspans. Din pacate totul este mult, dar mult prea previzibil. Nu-mi plac absolut deloc filmele in care pot ghici cu 5 minute inainte de a se intampla ceva, ce urmeaza si care-i deznodamantul fazei respective. Care mai este farmecul filmului? Ce-i drept nu am ghicit tot filmul, dar cele mai importante faze le-am nimerit.
Despre final ce sa zic?.. Prea lame pentru gustul meu. Bine, oricum nu as fi vazut un alt finish decat cel pe care-l are, dar parca se putea pune altfel in scena finalul cartii..
Aici gasiti cateva review-uri, mult mai ample ca cele 5 randuri ale mele..
Ideea filmului este urmatoarea: in viitor (cred ca unul foarte indepartat, pentru ca trenul din film as jura ca merge cu viteza luminii :D) natiunea Panem este impartita in 12 districte si un Bucuresti, Capitol de fapt (ceva gen capitala districtelor). Ca simbol al puterii Capitolului asupra celor 12 districte, in fiecare an este organizat un joc sangeros, pe viata si pe moarte numit The Hunger Games (Jocurile Foamei adica, dar suna mult mai ok in engleza). Din fiecare district este ales un baiat si o fata care sunt luati de langa familie, prieteni si dusi la Capitol pentru cateva zile de antrenamente ca mai apoi sa fie "aruncati" in arena si sa se lupte. Jocul este televizat si urmarit de toti ciudatii aia colorati din Capitol. Doar unul din cei 24 adolescenti va supravietui. Ghiciti cine??
Deci, filmul merita vazut, este ok pentru cei pe care nu-i deranjeaza previzibilitatea. Asa ca bagati cu spor. Il recomand, nu cu mare drag, dar il recomand pentru o dupa-amiaza ploioasa in care esti plictisit de toate si de toti.
PS: The Hunger Games este realizata pe baza trilogiei de romane SF scrise de Suzanne Collins. Si cum cartea este o trilogie, asa ca si franciza cinematografica va fii, evident, tot o trilogie. Deci, pe 23 noiembrie 2013 se va lansa partea a doua a filmului "The Hunger Games: Catching Fire", iar ultima "The Hunger Games: Mockingjay" se va lansa in doua parti pe marile ecrane: "The Hunger Games: Mockingjay, Part 1" in 2014 si "The Hunger Games: Mockingjay, Part 2" undeva prin 2015. Conform calendarului mayas, din pacate nu va apuca nici macar partea a doua sa apara, ce sa mai zic de celelalte doua..

Dupa parerea mea, singurul film care a meritat sa fie o trilogie a fost filmul cu Frodo si Gollum.. My precious.. Pana mea, ca-mi sta pe limba numele filmului...
Nici macar Harry Potter-urile nu trebuiau lungite pe 'nspe mii de parti. E doar parerea mea, si cum vad ca sunt un mare critic de filme in ultimul timp, clar trebuie tinut seama de ce zic eu :D Pin It

Un comentariu: