joi, 12 iulie 2012

Mai are vreun rost sa scriem corect in mileniul 3?

Deci da..
Sunt fanul facebook-ului, twitter-ului, blogger-ului si mess-ului. In ceea ce priveste mess-ul vorbesc destul de mult, ca doar juma din zi sunt online (la munca si dupa, acasa) si schimb replici destul de des cu diverse personae. Cu toate acestea nu sunt adepta chestiilor de genul “dak” in loc de “daca”, “u” in loc de “tu”, “knd” in loc de “cand” si multe alte prescurari sau cuvinte smecheresti menite doar sa enerveze, cel putin in cazul meu. Circula pe net un “zvon” cum ca generatia facebook ar umbla cu asa ceva. Acum nu stiu daca si eu intru in aceeasi oala cu ei, sau generatia fecebook se refera strict la astia mici ce vin in forta din urma, dar eu nu folosesc tampenii de genul, desi nu pot trai fara facebook. Ba din contra, sunt foarte atenta sa scriu corect si citesc chiar si de 2 ori inainte sa dau enter la cate un porumbel. Recunosc, imi scapa adesea “ioooi” si “in pana mea”, dar astea nu sunt ca sa arat cat sunt eu de smechera. In fine, nu ii mai poti schimba pe cei ce folosesc astfel de cuvinte. Fac parte din ei si nu pot trai daca nu le folosesc. Pana la urma nu mor daca imi stric ochii chiorandu-ma la cuvinte in ale caror componenta intra litere (k, w, q…) care nu au nici o treaba cu cuvantul respectiv. Doar e problema mea, nu?
Si acum ca am adus vorba despre asta, mi-am amintit de BAC si de rezultatele surprinzator de neasteptate (mda..) de anul acesta. Si anul trecut cam prin aceeasi perioada am avut o scurta dezbatere pe aceeasi tema cu Aletzsa. Anul asta nu iau la puricat subiectul, caci parerea nu mi-am schimbat-o si probabil nici nu o voi face. Le-as spune doar ceva de dulce imbecililor care au fost si care probabil mai sunt la putere (sorry, dar nu le am cu politica) pe la educatie, si care anul trecut dupa ce s-a aflat ca nici 50% din cei ce au dat examenul de bacalureat nu au promovat, nu au facut absolut nimic pentru a schimba treaba asta. Aaa, ba da. Au facut o asa zisa reforma in invatamant care a modificat exact ceea ce trebuia (schimbarea denumirii unitatilor de invatamant, infiintarea unor noi structuri, desfintarea unor scoli etc. etc., ca or mai fii).
Iooi, ca iar mi-am amintit de imbecilii ce nu sunt in stare sa ia macar nota de trecere, nu 7, 8 sau 9. 1? 2? Astea sunt note?? Cum spanacu meu, brusc, de 2 ani de zile de cand s-au pus camere prin clase promovabilitatea a scazut la jumate? Cum si cine imi explica lucrul acesta cu argumente convingatoare, caci din logica mea ies greu. Da, ok. nici profii nu sunt cei mai destepti (a se vedea si notele lor de 2 si 3 de pe la examenele de titularizare), dar chiar si asa, elevul care vrea invata singur, pentru ca stie ca de aceasta treapta depinde intr-o foarte mare masura viitorul sau. Dar nu, "noi suntem smecheri care nu au nevoie de asa ceva. Am vazut noi la TV ca nu-ti trebe scoala sa produci bani pe banda rulanta".
Si cica se vrea revenirea la sistemul de acum 2 ani, adica sa se scoata camerele. Pai in felul asta incurajam spaga si copiatul. Lasa frate camerele agatate pe pereti in timpul examenelor, lasa copilul sa puna burta pe carte, ca in ritmul asta se duce tara tot mai jos. Dar poate se trezeste careva din motaiala de prin conducere si misca ceva mai mult decat au miscat desteptii de pana acum.


















Subiectele de bac sunt luate de pe catavencii.ro Pin It

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu