luni, 30 mai 2011

Piatra Mare - o experienta minunata la 1844 m

Ma credeam in stare sa urc un asa munte fara probleme, dar acestea au aparut de indata ce am urcat primii 30 metri... in altitudine. Ma gandeam ca sunt pregatita, dar m-am inselat. Nu este deloc usor, iar traseul a fost greu. Ma asteptam sa fie un drum ca pe Tampa, dar acela este de gradul 1 pe o scara de 1 la 10 in dificultate. Traseului facut ieri ii dau un 10, desi am inteles ca sunt altele muuult mai grele.
Desi trebuie sa iti iei la tine cel puntin 2 litri de apa si ceva mancare (recomand mancare de munte: slanina, branza, ceapa etc), pe drum iti vine sa arunci si pachetul de servetele care nu cantareste mai multe de 10 grame. Este greu traseul si iti solicita toate grupele de muschi. Asadar, daca nu ai antrenament, ar fi bine sa eviti drumul, sau eventual sa te pregatesti cu vreo saptamana - doua inainte.
Pe langa haleala si apa din ghiozdan, obligatoriu trebuie sa ai la tine tricou si pantaloni de schimb si ceva haine groase, desi asta este un functie de perioada in care mergi. Dar sa stiti ca acolo sus este foarte schimbatoare vremea. Noi am dat de ceata de abia vedeai la 10 metri in fata, soare arzator, nori, chiar si cateva picaturi de ploaie. Neaparat sa ai ceva pe cap (bate ingrozitor vantul acolo). In picioare de preferat sunt bocancii de trekking. Nu simti pietrele si iti protejeaza si gleznele. Aaa si sa nu uitam de ciocolata. Sa stiti ca nu tine mitul cu Snickers. Eu nu am luat-o la fuga de prea multa energie. Dar asta este cazul meu.
Ca sa va pun in tema si sa vedeti pe unde am hoinarit ieri timp de 10 ore si 5 minute va las sa va clatiti ochisorii cu niste peisaje parca rupte din rai de pe Piatra Mare (scuzati calitatea, am uitat sa pun aparatul pe auto si sa le fac la maximum de mega pixeli)
Va dau o singura explicatie la o singura poza: in prima, ceea ce vedeti este o mica portiune de "autostrada", pentru ca 85% din traseu trebuie sa va cocotati pe stanci si sa faceti pasii maaari. Deci ceea ce vedeti in poza este lux!
So... enajoy!
























Cand esti acolo sus, printre nori, parca esti un alt om. Toate grijile si toate problemele simti ca le-ai lasat in urma, acolo jos, la poalele muntelui. Daca ai noroc sa fi si inconjurat de prieteni adevarati, poti spune ca esti pe culmile fericirii.
PS: traseu pentru mine inseamna 7 scari - platou, respectiv Varful Piatra Mare. Pana la 7 scari... mergi ca pe bulevard :D Pin It

3 comentarii:

  1. ce-ti mai place picassa...hihi
    fain... daca o aveai pe kira te mai tragea ea :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu faceam fata cu Kira, si sincer, cred ca nici ea nu reusea. Ajungeam sa o trag eu pe ea. Nu-i picassa, e Photoshop CS5 ;))

    RăspundețiȘtergere