marți, 3 august 2010

Marginile universului

Stateam acum cateva zile cu niste prieteni, seara, pe terasa. Privind cerul, m-am intrebat, cu voce tare: oare exista extraterestri? Ei bine, am inceput discutia. Da, eu cred ca exista o alta civilizatie, numai ca este foarte foarte departe. Cel mai apropiat soare se afla undeva la peste 5000 de ani lumina (este enorm, tinand cont ca 1 an lumina = 9,6 mii de miliarde km). Este imposibil ca in tot acest univers, care este infinit (zic asta pana mi se aduce dovada ca i s-a gasit capatul) sa nu existe o alta civilizatie. Poate exista chiar o replica a noastra, oameni care inca nu au depasit faza cu epoca de piatra si chiar se bat cu bate, sau care pot fi foarte avansati ca tehnologie si folosesc masini zburatoare care functioneaza cu apa. Nu am argumente foarte multe, dar cred.
In schimb nu cred in pozele si declaratiile "martorilor". Este nevoie de mai mult decat niste poze ca sa fiu pe deplin convinsa. Evident, este nevoie sa vad cu ochii mei, dar pana atunci, pot doar sa imi dau cu parerea.
Ei bine, discutia a ajuns pana la celebrul big bang, de acum muuulte miliarde de ani. Conform teoriei de prin ani '60 in urma acestuia s-a creat universul, asa cum il cunoastem noi astazi. Intrebarea este: ce era inainte de acest big bang? Evident, ne dam cu parerea, dar realitatea este ca nimeni niciodata nu va afla cu certitudine ce a fost atunci si daca acest big bang a existat cu adevarat. Zic asta, pentru ca noi, ca civilizatie am aparut cu mult dupa presupusul big bang.
Nu cunoastem nici macar cat este de mare Universul, nu facem decat niste speculatii, si este posibil sa ramana asa, cu toata stiinta si tehnologia din ziua de astazi. Nu vom primi un raspuns clar la toate acesteta.
Totul tine de science-fiction, iar totul este defapt, 'doar niste intrebari'. Cand vorbim de univers, de stele, de planete, putem sa ne intrebam doar: cum s-au format?
Un alt subiect 'delicat' atins de noi in magnifica noapte petrecuta pe terasa: universul pararel. Parerea mea si a multora, din cate am vazut: da, toti calcam pragul unui univers pararel atunci cand ne retragem sa dormim. Visul, este acel univers pararel in care pasim. Odata ce ne desprindem de ceea ce suntem, pasim intr-un univers pararel, un univers in care totul este asa cum vrem noi, o mica lume perfecta. Dar si aici, fiecare isi sustine parerea, cu argumente, sau chiar fara, asa ca mine.
Intotdeauna am fost fascinata de subiectul acesta, astronomie si de tot ce tine de paranormal. Poate si pentru ca sunt eu mai 'paranoia', vorba cuiva :)
Intr-un final stiu doar ca extraterestii exista, iar universul pararel la fel. Pin It

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu