vineri, 8 iunie 2012

Batraneii din ziua de azi

Saptamana trecuta, in singura zi cu mai putina ploaie ca de obicei, am indraznit sa revin la mersul pe jos pe obisnuitul traseu Schei  - Centrul Civic si retur. Dupa-amiaza, cand cu ultimile puteri urcam "mini-dealul" de la Poarta Schei un domn ma opreste si-mi spune ceva de genul: "Buna ziua. Va rog nu va suparati pe mine ca v-am oprit pentru asa ceva, dar trebuie sa ajung la un priveghi in Codlea si imi mai trebuiesc 3 lei. Ma puteti ajuta va rog?" Am spus nu si am plecat. Cateva minute bune, ba chiar toata ziua aceea, sau ma rog, ce mai ramasese din ea m-a mustrat constiinta ca bietul om nu va ajunge unde vroia pentru ca eu nu m-am indurat de 3 lei. Ideea este ca nu obisnuiesc sa dau bani celor ce vin cu astfel de povesti, dar oricum mi-a parut rau ca nu am incheiat ziua cu o asa zisa fapta buna..
Saptamana aceasta m-am bucurat mai mult de soare asa ca am mers ceva mai mult pe jos. Aceeasi zona, aproximativ aceeasi ora si surpriza, acelasi domn ma opreste din mers. Imi spune: "Buna ziua. Va rog nu va suparati pe mine ca v-am oprit pentru asa ceva, dar trebuie sa ajung la un priveghi in Cristian si imi mai trebuiesc 3 lei. Ma puteti ajuta va rog?" Observati diferenta? :D Evident raspunsul meu a fost un NU cat mine de mare si am plecat. De data aceasta l-am studiat ceva maI bine... Nu trebuia sa mai fiu atenta la poveste ca o stiam de data trecuta. Mai mult ca sigur cei 3 lei de la mine cu ceilalti 3 lei de la nu stiu cine si cu alti cativa lei stransi in timul zilei, banuti bine ascunsi de ceilalti ulii in ciorapel, aveau sa-si gaseasca sfarsitul pe o tejghea imbibata cu alcool ieftin intr-o bodega de la subsolul unui bloc. Sau cel putin asa l-am citit eu. Oricum, constiinta mea este impacata, iar inghetata cu 3 lei papata de mine dupa "eveniment" si-a facut toti banii.. Pin It

Un comentariu:

  1. e bine ca ai putut spune nu, mie mi-e greu uneori sa dau un raspuns negativ, asa ca am sfarsit prin a da si 10 lei :) si acum stau sa ma gandesc daca era minciuna sau nu .... ehh, pana la urma pacatul celui care minte, nuh?

    RăspundețiȘtergere